Баланың ізденімпаз, зерек, ұшқыр болып өсуі үшін бе? Баланың жас ерекшеліктерін және жеке мүмкіндіктерін ескере отырып, оны тыңдауға тырысыңыз.
Үш жыл-бұл ерте балалық шақ аяқталып, мектепке дейінгі жас басталатын кезең. Бала өзін айналасындағы ересектер әлемінен бөле бастайды, ол тәуелсіз өмірге енеді. Бала қазірдің өзінде көп нәрсені түсінеді, біледі және одан да көп нәрсені білуге тырысады. Ересек адамның міндеті-оған көмектесу. Мектеп жасына дейінгі баланың ақыл - ой дамуында ең бастысы-оның айналасындағы заттармен танысу. Бұл пішін, шама, түс, кеңістіктегі орналасу, қозғалыс - баланы қызықтыратын нәрсе.
Осы жастағы балаларға ұсынылатын ойындар баланың заттармен іс-әрекетіне негізделген. Қабылдауды дамыту үшін заттарды түсі, пішіні, өлшемі бойынша салыстыру қажет болатын ойындар пайдалы.
Зейінді дамытуға бағытталған ойындар объектілерді қарастыруды және салыстыруды, олардың ұқсастықтары мен айырмашылықтарын анықтауды қажет етеді. Сөздерді есте сақтау баланың өз рөлін орындауының қажетті шарты болатын ауызша есте сақтауды дамыту. Басқа ойындар визуалды есте сақтау жаттығуларына бағытталған. Дидактикалық ойындар баланың ойлауын дамытуға бағытталған. Үш жыл ішінде заттардың құрылымын және олардың өзара кеңістіктік орналасуын ашуды қажет ететін ақыл-ой мәселелерін шешкен жөн. Баланың шығармашылық қабілеттерін дамытуға, оның қиялын ынталандыруға бағытталған. Бала бір уақытта заттардың әртүрлі қасиеттерін байқауға, бір нәрсені немесе үлгіні көрудің әртүрлі нұсқаларын іздеуге тырысады.
Баламен ойындар ұйымдастырған кезде оған мұқият қарап, оның жеке ерекшеліктерін бағалаңыз. Егер ол тапсырмаларды тез және оңай жеңе алса, сіз оған күрделілерін ұсына аласыз және, керісінше, қиындықтар туындаған жағдайда, қарапайымдыларға ұзақ тұрғаныңыз жөн.
Баламен айналысқанда, оның әрекеттері тек мақсатты бола бастағанын ұмытпаңыз. Баланың назарын бір уақытта аз ғана заттарға аударуға болады.
Сондықтан, егер сіз оқу ойындарын ұйымдастырғыңыз келсе, үш ережені есте сақтаңыз:
Бірінші ереже: балаға ойын өткізетін ойыншықтарды үнемі пайдалану үшін бермеңіз, сонда оған деген қызығушылық жоғалып кетпейді.
Екінші ереже: ойын кезінде баланы бөгде заттар алаңдатпауы керек. Барлық артық заттарды алып тастау керек.
Үшінші ереже: ойындар өте қарапайым және өте қысқа болсын. Тіпті 5 минут жеткілікті! Бірақ әрқашан баланың бастаған ісін соңына дейін жеткізуге тырысыңыз.
Осылайша, әр ойын-бұл баланың ересек адаммен, басқа балалармен қарым - қатынасы, мейірімділік, қолдау, фантастика мен қиялдың қуанышты ортасы-тек осы жағдайда біздің ойындар баланың дамуына пайдалы болады.